На пазар за ново РС
22 декември 2009 |
skill level 2/5:

На пазар за ново РС

Условие: "Да ми вървят игрите!"

15611 прочитания
67 одобрения
14 неодобрения

Драгомир "Duffer" Дончев

Следя хардуерната индустрия вече близо 20 години и през цялото това време не спирам да се удивлявам на непостоянната, изменчива и неподчиняваща се на логика природа която тя демонстрира. 

Не ме разбирай погрешно – аз съм икономист по образование и поначало ми е ясно, че един пазар по подразбиране е хаотична, аморфна система, в която правилата са по-скоро с пожелателен отколкото със задължителен характер. Въпреки това дори най-добре настроените спрямо този бранш анализатори нееднократно са признавали, че взаимовръзките и нормалната причинно-следствена връзка в неговите граници са доста...условни (и то в идеалния случай).

Ето ти един съвсем прост пример: наближават празници и разбира се времето за най-усилени харчове. Хай тек джаджите традиционно са сред най-желаните и привличащи внимание подаръци през последните десетина години и логично болшинството потребители поемайки на пазар се насочват и към този вид стоки.

Проблема тук е, че повечето потребители не са съвсем наясно какво точно им трябва (и дори дали въобще им трябва) и точно това е причината за този кратък материал.

Питане

Да вземем за пример един от най-невъзможните въпроси с които лично аз се сблъсквам неизменно година след година: „Кажи какъв компютър да си купя?” Обикновено не това отговарям с контра въпрос: „А за какво ще го използваш?”. Най-често следват куп объркани обяснения от вида: „Ами за филми, игри, интернет там сещаш се... Аааа, да! И да ми вървят игрите...”

 Проблема с отговора тук е, че е...дяволски комплексен. Винаги съм смятал, че моята професия е по-скоро въпрос на талант, отколкото на умение; че е по-скоро изкуство отколкото просто работа. Самата идея да събереш десетки години опит и познания натрупани в дадена област и да ги обобщиш до няколко кратки изречения (каквото питащия очаква от теб вместо многочасова лекция по зададената тема) си е предизвикателство сама по себе си. Лесно е да засипеш човека отсреща с тонове термини, с мегапиксели, фреймрейт, резолюции, мегахерци и гигабайти. Единственото което ще получиш вероятно ще е разочарован, изпълнен с неразбиране поглед, а после човека просто ще си тръгне по-объркан отколкото е бил когато е потърсил съвета ти.

 

Всъщност истината е, че той сам не разбира колко сложен, колко невъзможен въпрос е задал. Специално последната му част е истински обяснителен кошмар за човек като мен, който предполага се в равни дози разбира и от хардуер и от гейминг. Спокойно може да започнем оттам, че „вървенето” на една игра е изключително обширно понятие, изпълнено с много ама наистина много условности. 


67 одобрения
14 неодобрения
Етикети:
Intel AMD ATI Nvidia